neděle 30. října 2016

Malá osobní statistika

Je neděle, jedno dítko spí, druhé sedí u pohádky, já mám na stolečku kávu, vedle ruky háčkování a brouzdám po internetu. Konkrétně po mé závislosti, po Fleru. A narazím na zajímavou diskuzi prodejců. Kdy se vám v týdnu nejvíce prodává? V pondělí. V pátek naopak nula. Cože, říkám si, v pondělí se nejvíc prodává? To mně určitě ne. Já prodávám spíš o víkendu... Ale nedá mi to a využiju nedělní odpolední siestu trošku jinak, než obvyklým háčkováním.... Udělám si takovou malou statistiku svých dosavadních prodejů na Fleru.


Pravda, není jich mnoho, ale na druhou stranu ani málo, už mi na počítání faktur nestačí ani prsty obou rukou a nohou :-) Dopočítala jsem se k těmto procentům:

PONDĚLÍ - 23%
ÚTERÝ - 14%
STŘEDA - 9%
ČTVRTEK - 16%
PÁTEK - 19%
SOBOTA - 9%
NEDĚLE - 9%

Takže ano, i já prodávám nejvíce v pondělí! Ale pátek je u mě hned druhý v pořadí (to bych přisuzovala i povaze svého zboží - přece jen u mě nakupují hodně maminky na mateřské, a ty tráví často páteční večery doma...). A víkend, spolu se středou, to prohrává na celé čáře. Ve skutečnosti by se ta procenta možná ještě velmi mírně změnila, kdybych projela všechny zprávy a zjistila, že některé objednávky jsem se zákazníkem domlouvala třeba den dva předem a až poté byla učiněna objednávka... ale takových případů nemám zatím tolik, aby nějak výrazně zamíchaly pořadím.
Ještě jsem si dala tu práci a mrkla i na čas objednávek - jednoznačně u mě vyhrávají odpolední a večerní časy. Jedině pondělí je vyrovnané půl na půl, dopoledne a odpoledne. Zajímavé by bylo i zjistit, co v který den a čas lidé nakupovali, ale to by moje malá princezna musela spát celé odpoledne!

Myslím, že v pondělí všeobecně nakupují více pracující (hodně jsem mezi prodávajícími četla zkušenosti, že zákazník přijde po víkendu do práce, zapne počítač a nakoupí, teprve pak zapluje do pracovního procesu...), pátky a víkendy naopak asi patří maminkám, které půjčí ratolesti tatínkům či babičkám a dohání, co je třeba... Ale vědecky podložené toto tvrzení nemám :-)

Pro zajímavost ještě přidám statistiku svých Fler nákupů za tento rok. S 30% u mě vede pondělí a neděle, 19% má sobota a po 7% úterý, středa a čtvrtek. Pátek je na nule. Já osobně všeobecně ráda nakupuji o víkendech večer, jednak si nákup většinou v předchozím týdnu promyslím, a když o víkendu objednám a zaplatím, mám zboží většinou v úterý či středu doma... Nerada čekám přes víkend na balíček :-) A v pondělí bývám večer sama doma a mám tak klid a čas :-)

Pokud mi chcete podpořit, či naopak narušit statistiku, nakoukněte (a nakupte :-) ) u mě v obchůdku.
Užívejte krásné podzimní dny! Příště zase přijdu s nějakým návodem!





Žádné komentáře:

Okomentovat