středa 27. ledna 2016

Háčkovaný hakisák

Poslední dobou jsem dost přemýšlela, čím obohatit svůj obchůdek na Fleru. Upřímně přiznávám, že ho dost zanedbávám. Jelikož ale mám celkem dost objednávek mimo něj, chtěla jsem něco rychlého, jednoduchého, avšak efektního :-) Trošku jsem brouzdala v google obrázcích a pak mě to napadlo - míček. Malý háčkovaný míček, který se bude líbit prckům i větším nezbedům. A půjde si s ním hrát doma i venku. Nejdřív jsem ho chtěla naplnit klasickými PES kuličkami, ale vybavila se mi vzpomínka na studentská léta a kluky hrající si s hakisáky na chodbách školy... co jen v těch hakisácích bylo? Nějaké kuličky? A tak jsem opět využila kamaráda googla a zjistila, že do háčkovaných hakisáků se dává rýže, fazole, hrách... a bingo, nápad na novinku pro Fler byl na světě. Po chvilce googlení jsem zjistila, že to není jen tak - abych mohla míček nazvat hakisák, je potřeba splnit pár "norem" - průměr v rozmezí 2,54 - 6,35 cm, váhu od 20 do 70 gramů. Jelikož můj první výtvor toto samozřejmě nesplňoval, zůstal holkám na hraní (upřímně, stejně bych jim vzápětí musela udělat taky) a pustila jsem se už do "normovaných" výrobků k prodeji. Za dva dny vznikly čtyři kousky a já si u nich pěkně zarelaxovala a už se těším na výrobu dalších (až splním zase pár hořících objednávek...)
Návod je až neuvěřitelně jednoduchý, a ráda se o něj s vámi podělím :-) 
A pokud vás zajímá něco málo o hakisáku (nebo hakysáku, obojí je správně), a sportu footbag, který se s ním provozuje, přečtěte si o něm třeba na Wikipedii.



Návod na háčkovaný míček (hakisák):
Budete potřebovat bavlněnou přízi různých barev (já použila Camillu), háček, nůžky, silonovou ponožku (popřípadě nenafouklý balonek), výplň - hrách, rýži......


Balonek háčkujeme do spirály (neukončujeme řadu pevným okem, jedeme stále dokolečka dokola... Pokud však budete střídat více barviček, je lepší háčkovat po řadách, aby nebyly barevné přechody tolik vidět.)
1. 2 řo, do 1.řo 6 KS
2. Zdvojit každý KS (12)
3. Zdvojit každý druhý KS (18)
4. Zdvojit každý třetí (24)
5. Zdvojit každý čtvrtý (30)
6. Zdvojit každý pátý (36)
7. Zdvojit každý šestý (42)
8. - 16. bez přidávání (42 KS)
Do míčku vložíme naplněnou, pořádně zavázanou špičku silonové ponožky (nebo balonek)


17. Sháčkujeme každý 6. a 7. KS (36)
18. Sháčkujeme každý 5. a 6. (30)
19. Sháčkujeme každý 4. a 5. (24)
20. Sháčkujeme každý 3. a 4 (18)
21. Sháčkujeme každý 2. a 3. (12)
22. Sháčkujeme každý (6), ukončíme práci

A máme hotový hakisák :-)


9 komentářů:

  1. Super návod! Děkuji. Děti jsou nadšené!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, jak mám ukončit? I tak mi zůstane větší díra...jehlou a koncem bavlny? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  3. Ryze ani fazole bych nedaval, po case je z toho peknej bordel asi tak po par hodinach, doporucuji nastrihak kabel, nebo silikon na male kousky

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuji za návod. Kluci potřebovali míčky na žonglování a tento návod je super jednoduchý!

    OdpovědětVymazat
  5. Super návod, už jsem jich delala 20 pro prvnáčci, neteřinky

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za normu hakisáku, tu jsem dosud nikde nenašla, jde totiž o velikost háčku a příze, když je příze silnější a háček maličkým udělá to jednou tak velký objem, první měl asi 15 čísel a dala jsem ho kočičkám na hraní, druhý 9, protože nemám zatím menší háček a jinou přízi a nemám bavlnu, jen umělou silnější přízi, takže se tím menší objem na tento počet ok docílit nedá, tak čekám na objednané háčky a přízi. Ale návod jsem si vzala už jinde na youtube, zajímavé, že je vlastně stejný, jen na počátku dělám magic ring.

    Ukončuje se ještě po návodu zde tak, že se když nám zbude 6 oček, ale fyzicky to vypadá jako 3, nabereme přední část dvou oček jako u ubírání, protáhneme a máme na háčku 2 očka, už nenabíráme a protáhneme jedno druhým. Ještě jedno následující zase protáhneme háčkem jen půlku oka, jako u ubírání, a jako bychom chtěli uháčkovat ks, ale už nenahodíme, a jen protáhneme jedno druhým, pak nahodíme a ještě jednou protáhneme na potvrzení, ustřihneme přízi, zatímco háček je v míčku v posledním oku, vezmeme háček a doprava vytáhneme háčkem přízi, utáhneme, a vezmeme umělou jehlu na ukončování. Navlečeme a několikrát protáhneme míčkem různými směry, dokud příze skoro nezmizí, zbytek zatlačíme umělou jehlou, a tím je práce hotova.

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravíčko, jako perfektní náplň do hakisáku se nám osvědčily airsoftové kuličky váhy 0,12 g.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím vás, koľko tých guliciek celkove na vahu tam približne dávate

      Vymazat
  8. Super věci. Jako líbí se mi, jak vám to roste. :) Tohle je podle mě fajn a je dobré vidět, že prostě tyhle DIY věci jedou. Jako u nás je paní, která začínala doma ve sklepě a dneska jí to externě balí firma na balení zboží Praha a podniká v tom fakt ve velkém. Jsou tam skvělé příběhy, které jsou hodně inspirativní. :)

    OdpovědětVymazat