pátek 1. ledna 2016

Návod na háčkovaného ježka

Hurá, po delší pauze jsem se konečně dostala k dopsání tohoto příspěvku! Ani nechtějte vědět, jak dlouho byl ve fázi "koncept"! Jenže se to nějak seběhlo, jedna nemocná dcerka, druhá, pak samozřejmě já a nakonec i taťka. A potom Vánoce a návštěvy a užívání si společného času, který nám poslední dobou tak moc chyběl...
Ale konečně jsem v přestěhovaném obýváku našla místo pro notebook (je staršího data narození a stal se z něj už pevný počítač, musí mít nonstop přístup k elektrické síti), děti si hrají s dárky od Ježíška, muž vyspává silvestrovskou kocovinu a já můžu z konceptu udělat publikovatelný příspěvek!
Tak tedy návod na ježečka.
K uháčkování tohoto chlupáčka jsem se dostala díky kamarádce, která chtěla talisman na cesty a poslala mi přímo i odkaz na návod. Ježeček je tedy inspirován tímto. Zkusila jsem, ale nebylo to ono. Popravdě, jediný, kdo z něj byl nadšený, byla Rozárka. I když jsem postupovala podle návodu, nějak ježeček nevycházel a nepasoval dohromady... A tak jsme (i s mužem) trochu zapřemýšleli a udělala jsem ho jinak, jednodušeji, ale podle mého názoru efektivněji :-)
Návod na nosánek jsem si půjčila z originálního návodu, na který najdete odkaz výše. Potřebovat budete bavlněnou přízi, přízi chlupatku ( já použila decofur od Alize), výplň do hraček, háček. Vše můžete koupit zde (nebo taky zde).

A tady už je návod:
Čumáček (bavlněná příze)
1. 2řo, do 1.oka 6 KS, spojit pevným okem
2. 6 KS
3. 3x opakovat 1KS, 2KS do 1 oka (9)
4. 9 KS
5. 3x opakovat 2 KS, 2KS do 1 oka (12)
6. 3x opakovat 3 KS, 2KS do 1 oka (18)
7. 3x opakovat 4 KS, 2KS do 1 oka (24)
8. 6x opakovat 2KS do 1, 12 KS (24)
9. 6x opakovat 1 KS, 2KS do 1 oka, 12 KS (30)

Napojíme střapatou přízi a začneme tělíčko. Zde už je to i trochu na naší improvizaci :-)
Před háčkováním střapatkou můžeme ještě vložit bezpečnostní oči, nebo oči vyšít, bude se nám lépe začišťovat.

Tělo
1. uháčkujeme 30 KS chlupatkou
2. - 8. 30 KS
9. začneme ubírat - sháčkujeme každý 4. a 5. KS (24)
10. sháčkujeme každý 3. a 4. (18)
11. sháčkujeme každý 2. a 3. (12)
12. sháčkujeme každý (6)
- popis na tělo je spíš orientační, v tomto typu příze se velmi jednoduše ztratíme, ale v konečném výsledku to nejde poznat!
Nezapomeneme před ukončením vyplnit.

Nakonec ještě vyšijeme černou přízí čumáček, případně očička, pokud jsme tak neučinili dříve.
A je hotovo :-)





Žádné komentáře:

Okomentovat