čtvrtek 7. ledna 2016

Pohltilo mě žinylkové šílenství

Dolphin baby. Vy, co háčkujete, pravděpodobně víte, o čem je řeč. Příze všude vychvalovaná, heboučká, měkoučká, mazlící, hřejivá a dalších dvacet superlativů by se jistě ještě našlo. A také ji můžeme charakterizovat jako nedostupnou ve většině žádaných barev, v galanteriích nehorázně předraženou...


Moje první setkání s tímto "zázrakem" bylo asi před rokem a půl. Očekávající svého druhého potomka, zatím nejasného pohlaví, podlehla jsem diskuzím na jedné háčkovací facebookové skupince a objednala si 4 klubíčka bílé barvy. To, co došlo, mě dostalo na první pohled (nebo spíš dotek). Všechno to vychvalování bylo vážně opodstatněné. Já se do ní zamilovala hned a naše láska trvá dodnes. I když jsme museli překonat pár překážek, což ostatně patří ke každému vztahu. Třepí se (což žinylkové příze dělají, ale chvíli trvá, než si na to zvyknete. Chmýříčko mívám při práci s ní všude). Je potřeba se ji naučit začišťovat a zakončovat. Potřebuje polodlouhé, spíš krátké sloupky (moje první deka je z dlouhých a není to ono, přesto ale hřeje malé nožičky v kočárku dodnes). A a a... to je asi vše, pak už mám jen pozitiva :-)


Jak už jsem zmínila, začala jsem dekou a dlouho mi trvalo, než jsem se odvážila dál. Považovala jsem ji za "dekovou" přízi a cokoli jiného mi z ní přišlo divné. Pak ji ale kamarádka začala používat na krásné čepičky (nic proti MMB, ale místní dolphin čepky se mi fakt nelíbily), a tak jsem to taky zkusila. A jsou fajn (i když jsem neměla moc času na zdobení a vymýšlení, jen jsem rychle potřebovala pro holky něco teplého na hlavičky), a hlavně nekoušou a hřejí.

Pak jsem dumala nad nějakým mazlíkem pro dcerku do postýlky. Dolphin byla jasná volba, ale jakou hračku? Načež jsem objevila na netu úžasného pejska, i bez návodu vyloženě jednoduchého a za dva večery byl na světě.

Hned na to přišel s nápadem můj muž. Co kdybych z dolphinky uháčkovala jednoho z Olafů, na které se u mě momentálně stojí fronta? Nebyla jsem si moc jistá, a začala jsem opatrně hlavou (že půjdou všechny ty koule mi bylo jasné, ale jak bude vypadat hlava?) No podle mého názoru je skvělý! A to tak moc, že asi vteřinu po sešití mi ho zabavila dcerka a já už musím dělat dalšího.... No klasika :-) A má ještě jednu neocenitelnou výhodu - oproti Olafům, co jsem dělala z bavlny, vznikl během chvilky :-)


Ráda bych pár výrobků z tohoto zázraku vložila i na svůj Fler obchůdek, ale zatím jsem zaměstnaná plněním přání pro své okolí. Proklouzlo tam jen jedno malé srdíčko.


Tolik k jednomu malému zázraku mezi přízemi. Dolphin baby prostě musíte milovat! Ale abychom byli spravedliví - stejnou radost vám udělá příze Dolce od Yarn Art. Jdou s Dolphin i pěkně kombinovat. Jen zatím není tak "profláklá".

A poznámka nakonec - co se týče návodů na použité výrobky:
Deka je vytvořena jednoduše z dlouhých sloupků (ovšem doporučuji spíš polodlouhé nebo krátké - tady se mi objevila začátečnická chyba)
Pejsek je inspirován z internetu, mám dojem, že návod jsem zahlédla i někde ke koupi. Já ho dělala od oka.
Návod na Olafa jsem získala z jedné facebookové skupinky plné háčkovacích návodů...
Ušanky jsou inspirované od pilgrim .
Návod na srdíčko je od fizule .

Možná si říkáte - objevila Ameriku - ale já jsem vážně nadšená. Tuto zimu u mě Dolphin prostě frčí. A až zima skončí, bude frčet dál, protože hračky z ní jsou úžasné. Zítra objednávám další várku a už se nemůžu dočkat, až se v došlé objednávce prohrábnu.... tu radost neháčkující člověk prostě nepochopí :-)

Moc děkuji za přečtení a pokud byste měli zájem dolphinku nebo jinou přízi koupit, budu ráda, když nahlédnete ke mně do facebookové skupinky Příze a knoflíčky u Rosničky nebo na můj Fler
Přeji vám krásné zimní (místy i zasněžené) dny!





1 komentář: